Voorwaarden hulpverlening
Aanvragen:
- Aanvragen voor hulpverlening , m.b.v. een volledig en op tijd ingevuld aanvraagformulier;
- Aanvraag tenminste 2 maanden van tevoren bij grote of meerdaagse evenementen;
- Aanvraag moet 6 weken van tevoren voor overige evenementen in ons bezit zijn;
- De Coördinator-hulpverlening heeft het laatste woord over het aantal hulpverleners welke
noodzakelijk zijn voor het evenement.
Verzorging:
- Bij alle evenementen: 1 consumptie per 1 uur per persoon;
- Bij alle evenementen bij meer dan vier uur: 1 lunchpakket per persoon;
- Bij alle evenementen boven de 8 uur: 1 lunchpakket en 1 warme maaltijd per persoon;
- Bij alle evenementen in de avonduren: 1 broodje of snack per persoon;
- Indien niet aan de bovengenoemde verzorging wordt voldaan, worden de kosten gedeclareerd en
doorberekend op de factuur bij de organisatie of vereniging;
- Doorberekende kosten per persoon: Consumpties: €2 / Lunch: €8 / Diner: €15.
Kosten:
- Evenementen van bedrijven/commerciële instellingen: €8 per uur en per hulpverlener;
Toeslag bij overschrijding afgesproken eindtijd(en): €12 per uur en per hulpverlener;
- Evenementen van verenigingen/niet-commerciële instellingen: €4 per uur en per hulpverlener;
Toeslag bij overschrijding afgesproken eindtijd(en): €6 per uur en per hulpverlener;
Indien er tevens commerciële activiteiten plaatsvinden zoals bv. horeca verkoop, of als
er inschrijfgeld of intree wordt gevraagd, dan zal het commerciële tarief worden berekend.
Bij foutieve opgave van voor het bepalen van het tarief zal een extra boete verschuldigd zijn;
bij twijfel kunt u contact opnemen met de penningmeester.
- Om een adequate hulpverlening te kunnen bieden bij een calamiteit is het vereist dat er
minimaal twee hulpverleners op de locatie aanwezig zijn. Dit is dan ook het minimum aantal
dat gefactureerd zal worden. Hiervan kan enkel worden afgeweken als na voorafgaand overleg
anders wordt besloten, bv. omdat er nog hulpverleners van andere verenigingen aanwezig zijn
of er bij onze vereniging niet voldoende hulpverleners beschikbaar zijn.
- Huur van een extra of losse AED: €10 per dagdeel (4 uur);
De borg bedraagt €70, die krijgt u terug na het inleveren van de geleende materialen.
Indien de pads gebruikt zijn zullen de kosten voor het vervangen gedeclareerd worden
tenzij deze op de verzekering van het slachtoffer kunnen worden verhaald.
- Verbruikt materiaal word gedeclareerd;
- Zodra wij bevestigen dat de aanvraag in behandeling is genomen zullen bij annulering door de
organisator de volgende annuleringskosten in rekening worden gebracht:
- binnen 1 week voor het evenement: 100% van het totaalbedrag
- binnen 2 weken voor het evenement: 75% van het totaalbedrag
- tussen 4 en 2 weken voorafgaand aan het evenement: 50% van het totaalbedrag.
- tussen 6 en 4 weken voorafgaand aan het evenement: 25% van het totaalbedrag.
Betaling:
- Betaling netto, binnen 10 dagen na factuurdatum;
- Bij te late betaling zal €15 extra in rekening worden gebracht.
Aansprakelijkheid: De organisator van het evenement dient te zorgen voor alle noodzakelijke verzekeringen en
tevens zorg te dragen voor een goede/veilige werkomgeving voor de hulpverlener.
Werkplek Eerstehulpverlener
- De organisator van het evenement dient te zorgen voor een schone en goede werkplek
- De werkplek dient goed bereikbaar, overdekt en afgeschermd te zijn
- De werkplek moet minimaal 2 x 3 meter zijn
- Duidelijke plaatsaanduiding EHBO Post
- Goede verlichting zowel overdag als 'savonds
- Een AED (verplicht aanwezig op locatie) *
- Een behandeltafel **
- Een tafel en 4 stoelen
- Stromend water of twee flessen water en zeep
- Waterbak ** ijsblokjes en stevige plastic zakjes en/of coldpacks
- Minimaal twee theedoeken om te kunnen gebruiken voor te koelen
- Afvalemmer of vuilniszak
- Uitwisselen 06 nummers EHBO en organisator evenement.
- De organisatie moet zelf de materialen, die nodig zijn, ophalen bij de Coördinator Hulpverlening!
Maak een afspraak van tevoren via eMail: hulpverlening@ehbo-stnicolaas.nl
* Voor onze hulpverleners is er eventueel per evenement één AED te leen bij de Coördinator Hulpverlening.
* Een behandeltafel en /of waterbak kunnen eventueel gehuurd worden.
Bel de contactpersoon van de hulpverlening voor een afspraak.
Mutaties dienen tenminste 2 weken voor aanvang van het evenement schriftelijk aan ons doorgegeven te worden
Laatst aangepast op 29-8-2022.